دو شنبه 26 تیر مهندس مدبر در نشست با اصحاب رسانه: بلیت فروشی ورزشگاه آزادی به شرکت توسعه واگذار میشود  
   
  مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: تفاهم نامه ایی بین باشگاههای استقلال و پرسپولیس ،سازمان لیگ فوتبال و شرکت توسعه با هدف واگذاری بلیت فروشی الکترونیکی ورزشگاه آزادی به این شرکت امضا شده که این کار بعد از انجام مناقصه عمومی انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا مصطفی مدبر روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل ورزشگاه آزادی ،افزود: براساس آیین نامه فدراسیون فوتبال درصدی از درآمدد بلیت فروشی به شرکت مجری و مابقی به تیم های مختلف لیگ برتر تخصیص داده خواهد شد البته این کار به منظور بازسازی سریعتر ورزشگاه آزادی و قسمت های مختلفی که نیاز به بازسازی دارد انجام می شود.
مدبر درپاسخ به این سوال که باتوجه به معرفی نشدن هیات مدیره پرسپولیس آیا این تفاهم نامه عملیانی می شود یا خیر گفت چون قرارداد حقوقی است این موضوع مشکلی را در اجرای تفاهمنامه ایجاد نمی کند .
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی به مدت سه سال، افزود: در گذشته اماکن ورزشی به صورت کوتاه مدت به بخش خصوصی واگذار می شد که با این اقدام بهره برداری ها بدون توجه به بازسازی اماکن انجام می شد و در نهایت مجموعه به صورت یک ویرانه به ما باز گرداننده میشد اما با قانونی شدن واگذاری اماکن ورزشی به مدت سه سال به بهره بردار ، موجب می شود بخش خصوصی در کنار استفاده، وظیفه نگه داری را نیز انجام دهد.
مدبر ادامه داد: اکنون شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در بخش خصوصی سازی قرار گرفته است و سازمان خصوصی سازی تعدادی از این اماکن که قابلیت واگذاری نداشت را از لیست اجاره خارج کند.
امسال تمامی مجموعه ها از جمله مجموعه اسکی شمشک و دیزین و مجموعه ورزشی آزادی در لیست فروش قرار گرفته و دست ما برای اجاره این اماکن به بخش خصوصی بسته شده است.
وی اضافه کرد: پیست های اسکی شمشک و دیزین امروز با مشکل جدی در بحث استاندارد سازی مواجه است هر چند سال گذشته در پیست شمشک تا حدودی عملیات استانداردسازی انجام شد اما در دیزین همچنان با مشکل مواجه هستیم و سازمان استاندارد در این خصوص به ما اخطار داده است که اگر این مجموعه استانداردسازی نشود اجازه فعالیت نخواهد داد.
مدیر عامل شرکت توسعه خاطرنشان کرد: در این باره به شرکت خصوصی اعلام کردیم که اگر این مجموعه در لیست فروش قرار دارد آن را بفروشید تا خریدار استاندارد کند یا نه تکلیف شرکت توسعه برای استاندارد سازی این مجموعه مشخص شود زیرا برای اجرای استاندارد سازی الان باید اقدام کنیم و این شرایط ما را در بلاتکلیفی قرار داده است .
مدبر درمورد طرح جامع ورزشگاه شیرودی اظهار داشت هنوز هیچ اتفاقی در خصوص بازسازی این مجموعه نیفتاده است و منتظر مجوز کمیسیون ماده پنج هستیم اعضای شورای شهر قبلی تهران در این خصوص هماهنگی های لازم را برای اجرای این امر با دولت نداشتند و امیدواریم شورای شهر جدید تهران در این زمینه بازی سازی این طرح ما را همراهی کند.
مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره انگیزه این شرکت برای در اختیار گرفتن بلیت فروشی الکترونیکی ورزشگاه آزادی گفت: تصور می کنم با این عمل خدمت بزرگی به مردم می شود و با ساماندهی این مساله تماشاچیان با احترام و حفظ عزت می توانند با بلیت های الکترونیکی که تهیه کرده اند در جای تعیین شده خود مستقر شوند.
مدبر اضافه کرد: زمانی شرکت توسعه و نگهداری می تواند بلیت فروشی براساس این تفاهم نامه را اجرایی کند که مناقصه عمومی در این خصوص برگزار شود زیرا ما معتقدیم باید همه اقدامات به صورت قانونی انجام شود.
به گفته مدبر در تفاهم نامه فوق از محل فروش بلیت ، بندی برای اجاره زمین ورزشگاه آزادی به تیم های ورزشی لحاظ شده تا بدهی سنواتی فدراسیون هایی چون فوتبال از محل این 27 صدم درصد برای وزارت ورزش و جوانان طی پنج سال مستهلک شود.
مدیر عامل شرکت توسعه خاطرنشان کرد: عملیات بازسازی ورزشگاه آزادی پس از انجام دیدار تیم های ملی ایران و ازبکستان در چار چوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه آغاز شده و درحال حاضر سکوهای شماره 36 و 37 مستقر در طبقه دوم در حال بازسازی است .
به گفته مدبر، طی این مدت سکوهای سیمانی تخریب شده و تحکیم بستر و سازه ها به روش مهندسی انجام می شود و با عملیات آب بندی و گرادن، این سکوها آماده می شوند و کار بازسازی در سایر سکوها نیز در مراحل بعدی پیگیری خواهد شد.
مدبر در پاسخ به اینکه آیا حجم پارکینگ ها با توجه به اختصاص بخشی از پارکینگ آزادی به فدراسیون های ورزشی متناسب با سکوها در بازسازی، آماده خواهد شد ؟ توضیح داد: ورزشگاه آزادی با این ظرفیت به طور طبیعی و تمام دسترسی ها و ورودی ها برای یکصد هزار نفر تعریف شده است که در سالهای گذشته به دلیل تخصیص بخشی از پارکینگ به بخش های مختلف کاهش یافته و این موجب شد وقتی دیدارهایی با انبوه یکصدهزار نفری برگزار می شود علاوه بر پارکینگ ها در خیاباهای اطراف خودروها به صورت دوبل پارک شده و موجب ترافیک در خیابان های اطراف ورزشگاه آزادی می شود.
وی خاطر نشان کرد : همچنین بخش بزرگی از این فضا به عبارتی بخش جنوب شرقی آزادی توسط سازمان اتوبوسرانی اشغال شده است که ما دلیل و بنای واگذاری را جویا شدیم و گفته شد براساس دستور ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پنج هزار متر به اتوبوسرانی داده شود ولی وقتی ما در سال 93 سند ورزشگاه آزادی راپس از 40 سال به نام دولت و وزارت ورزش به ثبت رساندیم تازه معلوم شد پنج هزار متر مورد ادعا اصلا در این نقطه از ورزشگاه آزادی نبوده است.
مدیر عامل شرکت توسعه و اماکن ورزشی ادامه داد: البته فدراسیون ها بنا بر ضرورت ،به بخشی از ورزشگاه از جمله پارکینگ نیاز داشته اند اما یکی از سیاست های اصلی شرکت حفظ پارکینگ با توجه به ظرفیت موجود است که در نشست اخیر با وزیر ورزش و جوانان مطرح گردید که 15 فدراسیون درخواست مکان مناسب در ورزشگاه آزادی را داشتند که این درخواست در طرح جامع دیده شد تا محل مناسبی برای فدراسیون ها در آزادی ایجاد شود.
وی ادامه داد: ما نیازهای فدراسیون ها را درک می کنیم اما وضعیت موجود زیبنده ورزشگاه آزادی نیست .
مدبر تاکید کرد: سیاست قطعی ما حفظ پارکینگ مجموعه ورزشی آزادی است و با قدرت این موضوع را دنبال و آن را حفظ خواهیم کرد.
وی در خصوص احداث پارکینگ طبقاتی در این ورزشگاه گفت: این موضوع جزو برنامه های شرکت توسعه است که پارکینگی هفت طبقه با ظرفیت یکهزار و 200 خودرو احداث و راه اندازی شود اما برای اجرای این طرح 30 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم و امیدواریم شهرداری تهران در این راه با ما همکاری و مشارکت لازم را داشته باشد.
مدیر عامل شرکت توسعه در پاسخ به اینکه آیا درباره حضور زنان در ورزشگاه آزادی تمهیدات لازم اندیشیده شده و امکانپذیر است یا خیر؟ گفت: درخصوص حضور زنان در ورزشگاه ها به لحاظ سخت افزاری مشکلی نداریم و می توانیم تمهیدات لازم برای ورود و خروج ، سرویس های بهداشتی و جانمایی را انجام دهیم اما سیاست گذاری دراین زمینه با ما نیست و به مراجع ذیصلاح مرتبط است .
مدبر در پاسخ به سوالی درخصوص ساخت و ساز ورزشگاه هایی در اطراف تهران که شنیده شده سازه های آن ها از بتن به آهن تغییر کرده و اینکه گفته می شود شرکت توسعه بدون انجام مناقصه ان ها را به اقوام نزدیک مقامات ارشد واگذار کرده است، با رد صریح این موضوع ،گفت:شرکت توسعه طی چهار سال اخیر طرح جدیدی را آغاز نکرده و اگر قرار است طرحی به بخشی واگذار شود باید براساس انجام مناقصه صورت گیرد و تاکنون براین اساس طرح جدید ورزشی ساخته نشده و این موضوع از اساس تکذیب می شود.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری مناقصه عمومی برای واگذاری طرح های ورزشی شفاف سازی قرار دادها است.
مدبر در ادامه درباره برداشت از بودجه عمرانی شرکت توسعه بر اساس احکام قضایی،گفت : امسال احکام قضایی برای شرکت توسعه صادر شده تا از محل بودجه عمرانی این شرکت ١٥٣میلیارد تومان به نفع ستاد اجرایی فرمان امام برای مجموعه سوارکاری شهدا برداشت کنند که این حکم عجیبی است.
وی گفت:درسال ٨٢ بنابر اظهار نامه ایی که ستاد اجرایی فرمان امام به دادگاه انقلاب اسلامی ارائه کرده بود عنوان کردند که این مجموعه سوارکاری اموال سلطنتی بوده و باید در اختیار ستاداجرایی گذاشته شود که متاسفانه شرکت توسعه در اجرای آن تعلل کرد و ما فکر نمی کردیم این حکم قطعی و اجرایی شود.
مدیرعامل شرکت توسعه ادامه داد: اگر این حکم به سازمان مدیریت ، برنامه ریزی و بودجه کشور ارجاع داده شود دیگر شکایت ما به جایی نمی رسد و از بودجه ما برداشت خواهند کرد. نمی دانم چرا برای بعضی از معارضین به سادگی حکم صادر می کنند این احکام قضایی ما را دچار مشکل جدی کرده است که امیدواریم این مساله برطرف شود.
مدبر درباره وضعیت سالن افراسیابی نیز گفت: این سالن حدود ٢هزارنفر گنجایش دارد که از٨سال گذشته برای بازی های آسیایی در اختیار فدراسیون جودو گذاشته شده است این سالن به مدت کوتاهی به شرکت توسعه واگذار شد و کار بازسازی اولیه انجام شد ضمن اینکه این سالن مکان تمرینی نیست و باید برای انجام مسابقات در رشته های مختلف مورد استفاده قرار گیرد حتی برای بازی های توپی نیز قابل استفاده است.
به گفته وی سالن افراسیابی تاکنون ر اختیار فدراسیون جودو بوده که متاسفانه نگهداری خوبی از آن صورت نگرفته تا جایی که یکی از نامزدهای ریاست جمهوری این سالن را برای بحث تبلیغات انتخابات مورد استفاده قرار داد و همین امر موجب شده تا این سالن با مشکلات متعددی مواجه شود.
وی اضافه کرد:کار بازسازی سالن افراسیابی با دستور شخص وزیر ورزش و جوانان انجام شد تا به عنوان سالن مسابقات مورد استفاده قرار گیرد که باز هم فدراسیون جودو با شرکت همکاری نکرد این درحالی است که سالن کبکانیان را برای تمرین در اختیار دارد اما سالن افراسیابی را رها نمی کند.
مدیرعامل شرکت توسعه درباره بکارگیری زنان در بخش های مدیریتی شرکت توسعه گفت: با توجه به شعار دولت در این مورد تلاش خواهیم کرد تا در صحنه اجرایی ورزش این شرکت نیز از حضور زنان بیشتر استفاده کنیم .
مدبر در مورد اینکه بازسازی ورزشگاه آزادی به سرنوشت ورزشگاه نقش جهان به لحاظ طولانی شدن مدت آن دچار نشود، گفت: بازسازی ورزشگاه ازادی با نقش جهان متفاوت است و سعی داریم بازسازی ان را بخش به بخش و با توجه به بودجه ایی که در اختیار ما گذاشته می شود انجام دهیم در حال حاضر برای بازسازی طبقه دوم که سه بخش است ٧ میلیارد تومان بوجه از جیب خود هزینه کرده ایم و بعد از اتمام این بخش ، بازسازی بخش دیگری آغاز می شود و امیدواریم بازسازی ورزشگاه ازادی مانند نقش جهان نشود.
وی درباره طرح های شرکت توسعه که در سال گذشته به بهره برداری رسیدند ، نیز افزود: در سال گذشته ٥٦٠میلیارد تومان اعتبار برای انجام بودجه های عمرانی پیش بینی کردیم که ٥٠درصد به شیوه های مختلف نظیر اوراق تخصیص داده شد و اگر چه مطالبات جزیی وجود دارد اما توانستیم مطالبات پیمانکار خود را به صفر برسانیم .
مدیرعامل شرکت توسعه گفت: همچنین طرح های بزرگی چون نقش جهان را بعد از سالها افتتاح و به بهره برداری رساندیم که بازی سپاهان در ان انجام شد و مورد رضایت بازیکنان ،مربیان و همه مسیولان بود و بزودی چادر این ورزشگاه نیز نصب می شود . چادر ورزشگاه میانرود شیراز نصب شده و برای انجام رقابت های لیگ برتر و دسته اول آماده بهره برداری است .
مدبر اضافه کرد: چمن ورزشگاه یادگار امام نیز با تمام مشکلات بازسازی و صندلی های آن نصب شده و آماده استفاده است .
وی گفت امسال٤٥٠میلیارد تومان بودجه برای شرکت در نظر گرفته شده که اگر کامل پرداخت شود ٤٠طرح دیگر به بهره برداری می رسد البته این میزان اعتبارات جدا از ١٦٠میلیارد تومانی است که برای بازسازی آزادی در نظر گرفته ایم .