پنج شنبه, 09 فروردین, 1403
THURSDAY, March 28, 2024
شنبه 07 تیر
در حال حاضر برای برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی، کمبودی در مجموعه ورزشی آزادی نداریم

در حال حاضر برای برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی، کمبودی در مجموعه ورزشی آزادی نداریم

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: وزارت ورزش و جوانان حدود چهار هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور دارد که ساخت آنها در اختیار حدود ۳۰ شرکت است.

حسن کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد با بیان اینکه برای تکمیل آنها نمی توان عدد دقیقی را بیان کرد، اظهار داشت: از مجموع پروژه‌های نیمه‌تمام ۳۲۶ پروژه از دولت گذشته به ارث رسیده که از صفر تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: بر این اساس در دو سال گذشته تمامی پروژه های بالای ۷۰ درصد را در اولویت قرار داده ایم تا بتوانیم تا پایان دولت دوازدهم تعداد زیادی از آنها را به اتمام برسانیم.

کریمی در خصوص پروژه ورزشگاه شش هزار نفری بجنورد نیز گفت: این پروژه تا امروز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما، با توجه به اینکه وزیر ورزش و جوانان به دلیل نیاز شدید استان قول اتمام آن را داده تمام تلاش خود را در این راستا به کار می بریم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده این پروژه باید تا سال ۱۴۰۲ به پایان می رسید ولی با توجه به تاکید استاندار خراسان شمالی مقدمات لازم اندیشیده شده تا با اختصاص ۳۰ درصد اعتبارات مورد نیاز از محل استانداری و ۷۰ درصد وزارت ورزش و جوانان و این شرکت هر چه سریع‌تر بتوانیم پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مجموع اعتبار مورد نیاز برای این پروژه را هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: حداقل تا پایان سال جاری باید ۵۰۰ میلیون ریال آن را تامین کنیم در حالی که هم اینک فقط ۸۰ میلیارد ریال داریم که نیمی از آن متعلق به مطالبات پیمانکاران است.

وی اظهار داشت: اگر استاندار خراسان شمالی به تعهدات خود در خصوص تامین اعتبار عمل کند تلاش داریم تا با کمک وزارت خانه این پروژه را در موعد مقرر به اتمام و بهره برداری برسانیم.

کریمی در ادامه از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بجنورد و ۶ هزار نفری شیروان به عنوان پروژه‌های مهم استان یاد کرد و گفت: تلاش داریم تا ورزشگاه شیروان را تا هفته دولت امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به بهینه سازی فضا و امکانات ورزشگاه آزادی به منظور قرار گرفتن در شرایط استانداردهای جهانی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی کمبودی در این مجموعه نداریم.

وی افزود: با این وجود با توجه به قدمت بالای این مجموعه بطور دائم باید نگهداری و مرمت در آن صورت گیرد ولی این امر مانع برگزاری مسابقات نیست و روی کیفیت تاثیری نمی گذارد.

کریمی از ورزشگاه‌های نقش جهان اصفهان، پارس شیراز، غدیر اهواز و ورزشگاه مشهد به عنوان پروژه‌های بسیار مهمی است کرد که امکان برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی به خوبی در آن ها فراهم است.

وی از ساخت خوابگاه به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی وزارت ورزش و جوانان یاد کرد و گفت: این پروژه‌ها به علت کمبود اعتبارات تا امروز به کندی پیش رفته اما، برای همه استانها احداث یک خوابگاه مناسب در شهر برای برگزاری مسابقات کشوری پیش بینی شده است.


تهران، بلوار میرداماد، میدان محسنی
انتهای خیابان رازان جنوبی (شهید حصاری)
مجموعه ورزشی شهید کشوری
021 - 2226 92 70
©2017 Keshvari Sport Complex, All Right Reserved